El client de les tendes online

Qui compra en les tendes online?

De manera general, el perfil habitual del client del comerç electrònic o les tendes online és una persona d’entre 20 i 45 anys de classe mitjana alta. Es connecta a qualsevol hora, des del treball o desde casa. Compra, normalment, oci i consum. Valora la seguretat, la credibilitat i la rapidesa en els enviaments. La despesa mitjana de cada compra que realitza és de 60 euros. Si en comprar rep un bon servei sol repetir més operacions en la mateixa tenda online.

Què busca aquest consumidor en les tendes online?

Busca comoditat en desplaçaments i horaris, accés a més diversitat i informació, accelerar el procés de comparació i selecció, un mercat més competitiu i més barat, així com evitar l’acció directa del comerciant en la presa de decisions.

Nous perfils de clients de les tendes online

Ara bé, la persona que hem descrit és el perfil clàssic del consumidor online. Però actualment hi ha un major ventall de clients potencials de les tendes online:

–         El curiós: veu una adreça online i s’interessa en donar-li una ullada.

–         El còmode: no li agrada perdre el temps anant de compres i prefereix no sortir de casa per adquirir productes.

–         El desconfiat: no entra en la tenda física per temor a que no li agrade el producte i puga quedar mal amb el venedor.

–         L’estalviador: sempre busca preus econòmics, ofertes, promocions i vals descompte.